fbpx
post

תאונות במקום העבודה

איך יכולה חברה להגן על עצמה ולהבטיח כיסוי ביטוחי בעת תביעת עובד?

נתחיל בכך שתאונות עבודה הן תמיד אירוע מצער, ויש לנקוט בכל האמצעים כדי למנוע אותן. ככל שחברה לא נקטה באמצעי הזהירות המתבקשים קיימת חשיפה לתביעות משפטיות עקב רשלנות. תביעות כאלו יכולות להיות כרוכות בהוצאה כספית משמעותית ולשם כך קיים ביטוח ייעודי – ביטוח חבות מעבידים.

מה חשוב לעשות במקרה של תאונת עבודה? ואיך מוודאים שהביטוח אכן יכסה את המקרה?
• ביטוח חבות מעבידים חל כרובד נוסף מעל הסכומים אשר משולמים על ידי המוסד לביטוח לאומי במקרה של תאונת עבודה. יש לוודא כי ביטוח זה קיים כחלק ממערך הביטוח של החברה וכן להקפיד על גבול אחריות מספק – הסטנדרט הוא 5 מיליון דולר למקרה ובסה"כ לתקופת ביטוח שנתית, לחברות קטנות עד בינוניות, ו-10 מיליון דולר ומעלה לחברות גדולות.
• חשוב לדווח לחברת הביטוח מיד עם קרות התאונה – גם אם בשלב הראשון לא נראה כי העובד יגיש תביעה. כל תאונת עבודה היא למעשה נסיבות שעלולות להתפתח לכדי תביעה – ולפי תנאי הפוליסה, אי דיווח בהקדם האפשרי עלול לגרום לדחיית התביעה בהמשך הדרך.
• חשוב לעדכן את חברת הביטוח בכל נסיבות התאונה ובכל התפתחות – כדי לאפשר לחברת הביטוח לברר את חבותה בשאלת האחריות ובשאלת הנזק. גם כאן, לפי תנאי הפוליסה, אי מתן מידע מלא או העדר שיתוף פעולה, עלול לגרום לדחיית התביעה.
• על פי תנאי הפוליסה, אסור להודות בחבות, ואסור לנהל מו"מ עם העובד. פעולות אלו יבוצעו בדרך כלל רק על ידי עו"ד שימונה מטעם חברת הביטוח, במקרים בהם חברת הביטוח מצאה כי קיימת חבות.
• נפתח נגדכם גם הליך פלילי או מנהלי בגין מקרה ביטוח המכוסה במסגרת הפוליסה (למשל, חו"ח במקרה של גרם מוות ברשלנות)? בפוליסות עסקיות מקובל לכלול הרחבה לכיסוי ההוצאות המשפטיות שיידרשו בשל כך. יש לוודא כי הרחבה זו קיימת בפוליסה, ולדווח לחברת הביטוח על הליכים מסוג זה בהקדם האפשרי.

יש לכם שאלות או התלבטויות בנושא? מוזמנים ליצור עמנו קשר.

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

    לא מצאתם את מה שחיפשתם?

    השאירו פרטים והמומחים שלנו יצרו עמכם קשר

    שם + טלפון ואנחנו כבר מתקשרים אליכם